zondag, 3 juni 2012

3 juni 2012 - Gavere, België

We zijn intussen alweer een paar dagen thuis, en hebben ook het fantastische nieuws gekregen dat onze pup geboren werd op maandag 28 mei. Het is nu aftellen naar eind juli, wanneer we ons kleintje mee naar huis mogen nemen. In alle geval mogen we haar volgend weekend voor het eerst bezoeken…

Na deze fantastische allesbehalve luie vakantie en het goede nieuws voor mij dat ik leven uit een valies en trekken van hotel naar hotel helemaal niet zo vervelend vind, is het ook uitkijken naar onze volgende vakantie. Dat zal uiteraard maar voor volgend jaar zijn, maar een rondreis naar Kroatië – het land waar we op huwelijksreis geweest zijn – klinkt ons beide heel aanlokkelijk in de oren!

Een autovakantie hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn. Ga je met het vliegtuig, dan kun je natuurlijk in korte tijd veel verder geraken, maar met de auto zie je veel meer. En het vliegtuig is toch steeds de grootste hap uit het vakantiebudget… Even het kostenplaatje van onze driedaagse op een rijtje:

- 1 bongobon “Pittoresk Logeren” waarin we voor hotel Strattman kozen, met kamer, ontbijt, gratis parkeren en gratis gebruiken van zwembad: 89,90 euro.

- 1 nacht via Bookings geboekt in hotel Schauinsland, met kamer en ontbijt:         72 euro.

- 1 diner voor twee in hotel Schauinsland:    36 euro.

- 1 dag parking in Osnabrück:    10 euro.

- iets meer dan 1.000km gereden:       ongeveer 100 euro getankt.

TOTAAL = ongeveer 300 euro, waarbij je natuurlijk nog wat eten hier en daar moet bijtellen, maar dat is nu niet de grootste kost