dinsdag, 28 juli 2009

28 juli 2009 - Oudenaarde, België

Nog drie dagen werken, en dan kunnen we het eerste gedeelte van onze vakantie inzetten. Via het werk mag mijn vriend naar een opleiding in Zwitserland, en hij mocht volledig zelf kiezen of hij iemand meenam en hoe hij ernaartoe zou gaan. Het is een unieke kans om Zwitserland eens te gaan bekijken, dus vroeg Geert of ik mee wou, en we kozen ervoor om de trip met de auto te maken. Aangezien er een bedrijfswagen vrij is, krijgen we die. Benzine, hotel, eten, wegenvignet, … Het wordt allemaal terugbetaald door het werk. Ik moet natuurlijk wel mijn eigen kosten betalen, maar dat is peanuts.

Vrijdag direct na het werk brengen we onze huisdieren naar hun logeeradres, en geven we de sleutel van ons appartement om een oogje in het zeil te houden. Van daar vertrekken we naar Waasmunster, waar ik het avondeten zal maken voor mijn toekomstige schoonouders. ’s Avonds gaan we naar de Lokerse Feesten, en we logeren bij Geerts ouders. Aangezien we daar zaterdag zijn uitgenodigd voor een barbecue, blijven we daar ook de volgende dag en daaropvolgende korte nacht. Het is de bedoeling om rond 4u ’s nachts te vertrekken naar Davos. Van daar is het 9u20min rijden, en met wat tussenstops en koffiepauzes zouden we daar toch rond 15u moeten arriveren, net op tijd om in te checken.

We logeren in het enige vijfsterrenhotel in Davos dat open is tijdens het zomerseizoen: het Steigenberger Hotel Belvedere. Aan de foto’s te zien is het er zeker niet mis! Geert zijn opleiding gaat door ’s morgens, en ’s middags is hij vrij tot een uur of vijf, waarna de opleiding ’s avonds weer verdergaat. Net genoeg tijd dus om de omgeving daar eens te gaan verkennen. Volgende week vrijdagmiddag is de opleiding gedaan, en rijden we na het uitchecken naar Zernez.

Zwitserland heeft een prachtig Nationaal Park heb ik gelezen, en dus moeten we dat zeker eens gezien hebben. In Zernez kunnen we onze auto parkeren, en van daar gaat onze wandeling van bijna 4u door dit Nationale Park. Kamperen is verboden, maar je hebt wel de mogelijkheid om een slaapplaats te reserveren in een chalet, die zich midden in dit Nationaal Park bevindt. Het heet er Chamanna Cluozza, en het bevindt zich op een hoogte van 1882m. Men biedt er 44 bedden aan in een ruimte met matrassen, of je kan kiezen voor één van de 24 kamers. Gezien we toch nog enige mate van privacy wilden, kozen we voor een tweepersoonskamer met halfpension.

De dag erna gaat onze wandeling verder: een 3u30min durende klim naar Murter, gelegen op 2545m hoogte. Eens in Vallun Chafuol kunnen we de bus terug nemen naar Zernez, en vatten we op ons gemakske de terugtocht naar huis aan.