zondag, 5 juli 2009

5 juli 2009 - Oudenaarde, België

Zo, de reis naar de Dominicaanse Republiek is zo ongeveer wel verteld. De excursies hebben deze reis voor een groot stuk goedgemaakt; we hebben erg prachtige dingen gezien. Ik zou iedereen aanraden die naar de Dominicaanse gaat om zo snel en zo veel mogelijk excursies te plannen, dan zie je het meest. Voor mensen die graag een actieve vakantie hebben, is het een ramp om opgesloten te zitten in het hotel. Verder is het ook niet aan te raden om eind augustus te gaan, gezien dan het orkanenseizoen begint. Wij kregen ermee te maken en ik kan je zeggen dat zoiets wel indruk maakt. Bovendien is de kans erg groot dat je bij de minste storm volledig afgesloten bent van de buitenwereld: geen internet, geen telefoon, niets. Vertrouw ook niet teveel op beloftes die worden gemaakt; de regel daar is "manjana", en dat wil zeggen "als we eens tijd en veel goesting hebben". Van het hotel zelf waren we niet zo tevreden, maar er hadden veel problemen vermeden kunnen worden als mijn ex-vriend de sleutels niet was verloren. Misschien doen mijn huidige vriend en ik dit land wel eens opnieuw, met de kennis die we nu hebben. Het is zeker de moeite waard, schrik alleen niet van de armoede daar!

1. Steven De Roeck:
    5 juli 2009
    Mijn vriendin en ik gingen ook naar Puerto Plata, en we maakten ongeveer dezelfde dingen mee. Maar inderdaad, de excursies zijn de moeite waard. Het voelt alsof je alles echt beleeft bij het lezen van je verhalen, heel mooi en vlot geschreven.