donderdag 24 augustus 2006

24 augustus 2006 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

Vanmorgen vroeg opgestaan om onze excursies te reserveren. Net buiten het hotel (maar nog op het domein van het hotel natuurlijk) staat een huisje waarin alle vertegenwoordigers van alle vliegmaatschappijen langskomen op bepaalde dagen, zodat iedereen de kans heeft om zijn excursies te boeken. We konden er ook informatie vinden over de weersverwachtingen, vluchturen, … Toen we daar aankwamen, was de vertegenwoordiger van Jetair nog niet aanwezig. Iemand van een andere maatschappij zei dat hij er binnen de 5 minuten zou zijn. Ik vertrouwde het niet helemaal: 5 minuten in de Dominicaanse is niet hetzelfde als 5 minuten in België… 5 minuten werd een halfuur, een uur, anderhalf uur… En wij maar wachten. Iets over tienen kreeg een vertegenwoordiger van een andere vliegmaatschappij medelijden met ons en hij stelde voor om via hun de excursies te boeken. We konden dan wel niet alles doen wat we van plan waren, maar hadden tenminste de kans om het hotel eens uit te komen! En we kwamen er veel goedkoper vanaf. Wij blij natuurlijk. Voor de komende dagen reserveerden we 5 excursies. Te weinig naar mijn zin, maar onze vakantie is al voor een groot stuk voorbij en veel kans is er niet meer om iets te doen. Hadden we op voorhand geweten dat we bij de andere vliegmaatschappijen eveneens konden reserveren, dan hadden we natuurlijk meer kunnen doen en was ik niet langzamerhand gek geworden van dat hotel!

De rest van de dag waren we – opnieuw – niet veel meer van plan. Dat is natuurlijk het nadeel als je niet zomaar even je hotel kan uitlopen! We wilden in zee gaan zwemmen, maar die was heel erg wild, alsof er een storm woedde. En het internetcafé zat zonder internet. Dus liepen we door Pueblo Principe (een piepklein dorpje opgericht net buiten het hotel, maar nog op het domein van het hotel natuurlijk, met enkele winkeltjes, een apotheek en het internetcafé) en kwamen we aan een klein parkje, eveneens op hotelgrond natuurlijk. Een klein stukje oerwoud, met één groot nadeel: muggen. Het voordeel van de muggen op de Dominicaanse Republiek is dat ze geen lawaai maken, dus ’s nachts word je niet wakkergehouden door dat irritante gezoem. Het nadeel is dat ze heel graag en goed bijten! Het levende bewijs daarvan bevond zich overal waar je maar keek; op die paar dagen had ik meer dan 30 muggenbeten; grote rode plekken die neig opzwelden wanneer je er maar even aan krabde. Het was geen zicht.

Op de terugweg viel de avond al, en iedereen was bezig om Pueblo Principe klaar te maken voor de nacht: kleurrijke lampjes werden opgehangen, tafeltjes buitengezet, luide muziek weerklonk door de straat. All-in geldt hier niet, voor een drankje moet je betalen tot 23u. Het stonk er ook heel erg. Door de hoge vochtigheid was er een invasie van muggen en strandvlooien, en de inwoners hebben hier de ideale oplossing voor: ze uitroken. Het werkt, maar je reukorgaan wordt danig aangetast!

Morgen onze eerste excursie: een tocht met quads, ik kijk er zo naar uit!!!