vrijdag, 25 augustus 2006

25 augustus 2006 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

Vandaag onze eerste excursie, eindelijk! Aangezien we vanmiddag om 14u vertrekken, konden we in de voormiddag niet meer zoveel doen. Voor de tweede dag op rij namen we een ijskoude douche (er is sinds twee dagen geen warm water meer) – brrr. In feite is het warmer om je in zee te wassen, als je er tenminste het zout graag bijneemt.

Het is een erg regenachtige dag vandaag, maar dat geeft niet. Iedereen buiten wandelt of zwemt gewoon verder. De regen is een welkome verfrissing hier. In Punta Cana voorspellen ze erge storm voor morgen en overmogen. Wij zouden eraan ontsnappen.

Om 14u stonden we klaar, vol verwachting voor onze excursie. Na lang wachten was er nog steeds niemand komen opdagen, en mijn ex-vriend besloot even poolshoogte te gaan nemen. Blijkt dat de geleide quad-tocht bij hevige regen niet doorgaat, maar niemand vond het nodig om dat eens te komen zeggen. De excursie is dus uitgesteld tot maandag…

Ik was niet erg goed gezind, omdat er weer zo’n lange lege namiddag op het hoteldomein lag te wachten op ons. Mijn ex-vriend en ik gingen nogmaals langs de winkeltjes, die we zo ongeveer wel al vanbuiten kenden. Vervolgens gingen we even kijken naar de animatie van het hotel: een soort van aerobics. We moesten erg lachen toen een broodmagere jongen een iets gezetter meisje omhoog trachtte te duwen en daarbij onderuit ging. Even verkoeling gezocht in de zee, en daarna de plaatselijke minigolf op z’n Dominicaans eens uitgeprobeerd. Ja, er waren maar 9 banen, terwijl dat er bij ons in België toch wel het dubbele zijn. We losten dat op door het parcours gewoon twee keer te doen. Verder was het allergrootste probleem om de bal niet kwijt te raken in het aanpalende oerwoud, waarin we dus niet geslaagd zijn… Maar het was leuk, en dat is uiteindelijk wat telt, niet?

’s Avonds bij het eten mochten we eens proeven van de cocktail van de dag: “Love On The Beach”: een mix van wodka, sinaasappels, perziken en ananas. Niet al te sterk, en het zag er mooi en lekker uit. Aangezien ik alcohol niet bepaald lekker vind en er evenmin goed tegen kan, heb ik na even proeven mijn cocktail afgestaan aan mijn toenmalige vriend, die dat geen enkel probleem vond.

Morgen om 9u30 moeten we klaarstaan voor onze volgende excursie: de laguna jeep safari.