donderdag, 30 augustus 2007

30 augustus 2007

Het enige item op het programma van vandaag is uitrusten. Gisteren was een erg vermoeiende wandeling, vooral voor mij want ik ben dat soort afstanden niet gewend. Een eindje verderop aan de straat van ons hotel bevindt zich een kleine gezellige pizzeria. Als toetje krijgen we beide een cocktail met veel kleurtjes. Ik wilde graag eens proeven en besloot dat ik het wel lekker vond, dus tot grote verbazing van mijn vriend dronk ik de cocktail volledig op. Ik moet zeggen dat de weg terug naar het hotel eindeloos en ongelooflijk moeilijk was, omdat de rand van het trottoir nooit leek te zijn waar ik mijn voeten neerzette. De rest van de dag genoot ik van een gigantische kater en een maag die nogal overstuur was. Tja, Geert had me nochtans gewaarschuwd, maar ja.

Om toch nog iets gedaan te hebben vandaag, gingen we met de auto naar Platanias, een klein dorpje iets verder gelegen aan de zee. Het was niets in vergelijking met Chania natuurlijk, maar het was leuk om door de straten te slenteren en winkeltjes te bekijken. Per uitzondering liet ik het over aan Geert om ons veilig van en naar het hotel te brengen, ondanks zijn rijverbod. Dat leek me toch verstandig na mijn cocktail-avontuur.

Morgen hebben we opnieuw een wandeling gepland: de kloof van Agia Irini. Het zou de meest groene kloof zijn van Kreta, en we gaan ze heen en terug doen.