maandag 21 augstus 2006

21 augustus 2006 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

Het begon een gewoonte te worden: heel vroeg wakker en erg vroeg moe. Toch een beetje last van jetlag precies. Gezien je hier dus alles moet reserveren, besloten we ons daar eerst mee bezig te houden. Eerst reserveerden we 2 kayaks voor in de namiddag, en vervolgens ook de bus die ons morgen naar Sosua zou brengen. Sosua is één van de kleine toeristische stadjes, gelegen aan zee en vlakbij het vliegveld van Puerto Plata (zo’n 60 km verwijderd van ons hotel dus).

In afwachting van onze kayaks besloten we naar een zandbank te zwemmen, waar we zee-egels en hermietkreeftjes zagen. Terug op het strand gekomen liepen we zo ver we konden, en kwamen we op een stuk dat ver genoeg was van het hotel en waar de inwoners hun huisjes gebouwd hadden. We wilden nog verder lopen, maar een man met een geweer hield ons tegen en zei dat we enkel verdermochten op eigen risico. We besloten het risico niet te nemen en keerden terug.

Toen we naar onze kamer wandelden, ontdekte mijn ex dat hij zowel de sleutel van onze kamer als de sleutel van onze kluis verloren was, waarschijnlijk in zee. Aan de receptie vonden ze dat geen enkel probleem; diezelfde avond zouden we nieuwe sleutels krijgen. Ik was aangenaam verrast dat alles zo snel opgelost zou zijn, maar ik had beter moeten weten. Manjana was nog een understatement.

Na het kayakken op zee (een heel leuke ervaring) en een fotomoment met een papegaai keerden we terug naar de receptie, waar we inderdaad andere sleutels kregen. Aan onze kamer gekomen bleek het de verkeerde te zijn. Terug naar de receptie, waar dit wederom geen probleem was: binnen de 5 minuten kregen we de juiste. Na een halfuur bleek dat men onze reservesleutel zelf was kwijtgeraakt. Nog steeds geen enkel probleem, om 20u mochten we om de sleutels komen. Om 20u geen sleutels, om 21u bleken ze een metalen onderdeel kwijt te zijn van het apparaat om sleutels te kopiëren, en om 22u werden we zowat gek van die zuiderse mentaliteit en eisten we de sleutel die de kuisvrouwen gebruikten. Geen probleem, en een kopie zou klaarliggen aan de receptie wanneer we terugkwamen van Sosua. Ik geloofde er allang niet meer in. Misschien kan ik tegen niet veel, maar niet binnen kunnen in je eigen kamer wanneer jij dat wilt, is verre van ideaal te noemen.