zaterdag, 25 augustus 2007

25 augustus 2007

Ik had een redelijk slapeloze nacht waarin ik geteisterd werd door nachtmerries dat ik van een berg viel, en was dus niet bepaald wakker. Na nog wat te blijven hangen in bed, gingen we ontbijten tegen de middag. Vandaag is een rustdag. We hebben afgesproken dat we een dag wandelen, en dan een dag rusten en dingen doen zoals stadjes bezoeken ofzo. Dus ging het vandaag richting Kournasmeer.

Het Kournasmeer ligt tussen Rethymnon en Chania, ter hoogte van Georgiopoulis. Het is het enige meer op Kreta en bevindt zich tussen de bergen. Uiteraard is er veel toerisme daar. Je kan er langs de winkeltjes slenteren, waterfietsen huren, zwemmen, zonnen en wandelen. Omdat we gehoord hadden dat er in dit meer vele schildpadden leven en je die alleen kon zien als je met de waterfiets het meer opging, huurden we er één. We peddelden het meer een aantal keren rond en zagen wel een waterslang, maar geen schildpadden. Een beetje teleurgesteld maakten we een wandelingetje rond het meer. We kwamen op zeker moment aan een inhammetje, en wat zagen we daar? Schildpadden, inderdaad.

We bleven de ganse namiddag genieten van het meer, het lekkere versgeperste fruitsap en de winkeltjes. ’s Avonds trokken we terug naar het hotel en genoten we na het eten nog even na op het terras van de bar. We gingen vroeg slapen, omdat we morgen de begeleide wandeling zouden doen door de Samariakloof. Om 4u ’s nachts zouden we opstaan, om snel wat te eten en op tijd klaar te staan voor de bus. Ik was wel benieuwd naar deze wandeling, iedereen zegt hier dat dit echt dé kloof is!